are you happy?





En bra dag igår, yes sir!
Precis så som jag skrev igår morse, jag blev kvar i skolan till bra länge och sen satt jag och skådade Gif-Hif med underbara Ida. En otroligt spännande match, Ida fick hålla händerna runt munnen på mig för att inga opassande ord skulle ploppa ut. En annan liten art som var minst lika taggade som hifs gröna fans var getingarna, ett tag trodde jag helt allvarligt att någon i sekt D skulle ställa sig upp och börja skrika av smärta. Men getingarna kanske också bara ville vara där för att åskåda fajten.


Fantastisk dag i skolan det är så skönt att vi endast går förmiddags eller eftermiddags pass! Vi satt och diskuterade och analysera i grupper kring lärande och kultur inom olika sammanhang.

Vi fick även instruktioner om processkrivning för att prova första delen i förloppet, flödesskrivning i 3 minuter om ett specifikt ämne vilket vi repeterade 3 gånger. Därefter välja ett ämne som vi redovisade i grupper. Riktigt berikande att bara skriva av sig utan att behöva tänka utan låta pennan och tankarna flöda på. Och så tokigt mycket man kan skriva på 3min, det var jag inte alls medveten om.
I morgon har vi första rörelse lektionen ska bli intressant att se vad det innebär.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0