Få bort gula missfärgade naglar


Jag använder nagellack jämt och då får jag faktiskt skylla mig själv när naglarna blir gula. Jag har varit ganska nog med att använda underlack eller baslack dock har det inte hjälpt så mycket även om jag applicerar 2 lager innan jag applicerar den röda färgen, så jag antar att that's only bullshit. Men hur gör man då för att inte få gula naglar? Och hur går man till väga för att få bort det gula på naglarna när man väl fått det?

Det finns whitening att köpa, men jag tycker faktiskt att de är dyra och inte alls speciellt effektiva. Jag har testat några styckna. Därför tänkte jag gnida in naglarna med citronskivor och sedan låta naglarna vila i ett bad med 1 1/2 dl ljummet vatten, 1/2 matsked salt och 1 pressad citron. Ska sitta med det framför tv:n i ca.15-20minuter. Jag har läst att det ska vara väldigt effektivt och sen så är det ju billigt om inte annat. Men det finns faktiskt ett whitening lack från Yves-rocher som ska vara jättebra! Naglarna blir fräscha och fina, tar bort allt gult osv. Har för mig att det också ska vara så där löjligt billigt typ 29:- eller 39:- så jag antar att det får bli gävle senare om jag orkar annars får jag väl åka in till gävle och införskaffa det imorgon.

Men som sagt gnid in naglarna med en citronskiva då och då det hjälper! Ta hand om nagelbanden det är de som är viktigast om naglarna ska kunna växa sig starka och bli långa och fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0