spice up your life


jag var helt tokig, galet tokig i spice girls när jag var liten. jag kommer ihåg att vi samlade på tidningsbilder, kort, hade tröjor, t-shirtar och muggar med spice girls på, jag kommer ihåg att jag tvingade min mamma att köpa en tidning för att jag endast skulle klippa ut en liten bild på de. jag kommer ihåg att "mitt spice girls gäng" dansade och mimade till deras låtar och sökte in till dåvarande små stjärnorna då vi skickade ett videoband med oss där vi uppträder till låten wannabe och även ett brev där vi skrev hur mycket vi ville uppträda och vara med i TV för vi var helt säkra på att vi skulle vinna. vi skickade brev till självaste "spice girls" i england (trodde vi ja). när jag tänker tillbaka på den tiden blir jag helt lyrisk och lycklig i hela kroppen. det är helt vansinnigt hur en bild kan väcka så många associationer till något som utspelade sig för 10 år sedan. tiden passerar, den rinner iväg det enda som blir kvar är våra minnen. kan ni gissa vem "jag var"? haha ni kommer aldrig gissa rätt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

sporty spice

2009-12-23 @ 12:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0