Flush it all away, go an' spit it down the drain. Bad habits, Bad habits


Förra veckan var jag och tog en kopp kaffe med en vän och vi diskuterade både ditten och datten. Men bland annat kom sömn och våra dåliga vanor på tal. En sak som slog mig imorse när jag vaknade utvilad och pigg som aldrig förr, jag blev nästan förvånad och började verkligen fundera vad det berodde på eftersom det inte hör till vardagen egentligen.(inte min vardag iaf) Men jag kom på att självdisciplinen nu har tagit över, hela den här veckan har varit helt fantastisk, igår kväll då jag stängde av datorn i tid och somnade med en bok i min famn som jag imorse hittade på golvet. 
Varför ska man envisas med att sitta framför datorn innan läggdags? Varför ligger man och glor på tv innan läggdags? Varför lägger man sig inte i tid med en trevlig bok framför fejset och läser istället? Det var ungefär dessa frågor som studsade fram och tillbaka i huvudet på mig. För man känner sig verkligen så mycket bättre, eller jag gör det i alla fall när jag kan kliva upp helt, helt utvilad som jag är nu. Har tagit ett seriöst beslut gällandes detta, jag har bestämt mig att sova i tid och läsa en bok om jag inte kan somna istället för att sitta med nyllet framför dataskärmen.

Nu tar jag mitt pick och pack och sticker till ungdomarna på skolan för att planera lite angående kommande veckorna hur mycket av den lediga tiden jag kan vistas i rollen som vikarie. Efter det ska jag ta mig in till högskolan i Gävle för att förse hjärnan med klokheter och därefter tillbaka till sandviken för ännu mer arbete på skolan. Efter det ska jag väl hem och plugga, jag har inget annat liv förutom böcker just nu. Kanske en fika senare mot kvällen om intagningsförmågan tillåter. Hör av er och övertala mig, skulle vara mysigt att umgås lite.

Ha en trevlig fredag varenda en utav er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0