Tavi endast 14 år och domare i modetävling


tavis blogg:thestylerookie.com

Kan man vara svartsjuk på en 14-åring? Ja det kan man...
Som 11-åring skapade Tavi Gevinson en modeblogg och blev snabbt ett känt namn i den amerikanska bloggosfären. Efter ett reportage i New York Times, där hennes kreativa stilkänsla uppmärksammades, fick hon en rejäl skjuts i karriären. I dag har hon världens mest besökta modeblogg med fyra miljoner läsare i veckan. Hon bjuds in till att sitta på front-row under modeveckorna tillsammans med bland andra Anna Wintour och sätter trender med sin oförutsägbara stil. Hon får även hem kläder från vårkollektionerna då jag hittade bilden ovan i hennes blogg. Den här tjejen gör så att jag tappar hakan. Hon är helt enastående.

Som om det inte vore nog med det är det nu dags för hennes första sommarjobb som innebär att Tavi nämligen ska agera domare på en film- och modetävling. Bredvid henne i jurypanelen sitter bland annat den kända modeprofilen Diane Pernet.

Tävlingen heter "A Shaded View on Fashion Film 2010" och är arrangerad av TalentHouse.com. Den vänder sig till alla producenter av filmer inom mode- och skönhet och med i domarpanelen är alltså den unga tonåringen Tavi.

Den här tjejen har en lång karriär framför sig.
Ja det var väl bara det jag ville berätta. Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: Karin

ja supergott:) har du smakat?:)

2010-04-27 @ 14:03:05
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Helena

Sv: Ja verkligen!



Den här tjejen är grym.

2010-04-27 @ 15:11:48
URL: http://helenaengstrom.blogg.se/
Postat av: ELLEN - eecederholm.se

tack så jättemycket! :)

2010-04-27 @ 15:27:30
URL: http://eecederholm.se
Postat av: frågetecken

Jag är jätteförvirrad! Överallt står det att hon är 14 år, men också att hon är född 1997!

Jag är 97:a och jag ska fylla tretton.

Inget hänger ihop. :s

2010-05-06 @ 18:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0