NJUT AV TANKEN ATT DU LEVER


kavaj-second hand, klänning och sjal-h&m, skor-scorett

Jag hade en sån underlig dröm. Jag drömde att livet rusade förbi mig i ett rasande tempo och jag själv bara stod stilla. Om ni tänker er Madonnas video, där hon står mitt i en motorväg och allt annat runt omkring henne händer snabbt. Jag tror att vi är ganska många som kan känna likadant i vardagen. Vi känner pressen på oss från alla håll och kanter, att vi måste hinna med allting och mitt i all stress glömmer vi bort oss själva. Vi glömmer att vi lever, vi glömmer vad vi egentligen vill med våra liv. Jag tänker väldigt ofta på mina nära och kära som har gått bort, som inte finns hos mig mer. Jag kan inte föreställa mig att någon som nu ligger på dödsbädden önskade att dem jobbade mer. I det läget tror jag nog att man istället ångrar man att man inte ägnade mer tid till barnen eller gjorde saker som man egentligen ville göra. Jag tänker inte ligga på dödsbädden och ångra något som jag aldrig gjorde! Därför tycker jag du ska skita i alla andra. Skit i vad folk tycker. Människor kommer alltid ha åsikter och kasta ur sig dömande kommentarer oavsett om du är bra eller dålig. Gör precis vad du vill, gör något ditt hjärta brinner för. Sluta vara så ”normal” var dig själv bara, det är då du blir en stjärna.


Idag är den perfekta dagen att leta fram en riktigt snygg outfit och då menar jag verkligen nått riktigt fint som gömmer sig långt där inne i garderoben nånstans som du annars brukar använda till festen. Dra på dig kängorna och den där fuskpälsen som du hittade på second hand för bara 200 spänn. Du ska lämna huset med ett leende på läpparna och känna dig bäst och så förtrollande snygg. Le mot alla människor som du träffar och bara njuta av tanken att du lever.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för dem inspirerande orden <3



Ps: Älskar ditt hår!

Postat av: Karin

SÅ fint med grått och oranget!

2011-01-13 @ 08:37:27
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0