vaccinerat dig?


just nu sitter jag med min macka och ett glas mjölk och funderar på hur jag egentligen kommer att må om 2 timmar då jag om ca. 1timme ska cykla till hälsocentralen för att ta sprutan.

egentligen hade jag tänkt att inte ta vaccinet, istället har jag hånat och tyckt det verkade BIG TIME onödigt med tanke på konsekvenserna man kan drabbas av i framtiden. men egentligen har jag inga riktigt bra konkreta argument till varför man inte ska ta sprutan de argumenten jag har är ganska svaga till skillnad från vad som kan hända om man inte tar sprutan. därför tkr jag synd om sjuksköterskan som kommer få handskas med mig, för ca.100 frågor kommer jag att ställa innan nålen spetsas in i min arm. det ryktas om att det inte ska göra så ont dock är biverkningarna hemska för vissa och jag verkligen tror att jag är den här enstaka personen som kommer drabbas för något hemskt efteråt. ungefär var fjärde dansk ska/har fått vaccin mot svininfluensan till skillnad från Sverige där hela befolkningen ska vaccineras helst, det tkr jag också är lite skumt, men jag har hört att Sverige har köpt in för mycket vaccin och att de därför uppmanar alla att ta sprutan.

jag är helt säker på att jag kommer få en hjärtinfarkt, eller så kommer jag bjuda på krokodiltårar (skiträdd för sprutor) eller så kommer jag på något vis att reagera negativt och få typ stora problem med hela kroppen (bara kunna prata när jag springer baklänges).

så just därför blir det ingen new moon med tjejerna senare ikväll, jag vet inte hur jag kommer må efter eländet.
fan, fan, fan, jag som ville se den, alla säger att den är superduper bra... 
ha en trevlig biokväll mina bästa..

Kommentarer
Postat av: Hej

Va bra att du tänker ta den. Det är många som har gjort det!

2009-11-26 @ 19:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0