Dagen började med snö (missnöje) och slutade med gynnsamt öde

Vaknade tidigt imorse och blev besviken då jag skådade snön på vägen till skolan. Men blev dock otroligt glad när jag kom till skolan och möttes av elevernas mungipor som var vid öronen klockan 08.00 snacka om morgonpigg.com

Jag fick ett oväntat samtal idag efter lunch och det var ingen mindre än chefen från Tamrock som ringde och frågade vilka veckor jag kunde jobba i sommar. Jag blev verkligen överlycklig trodde inte jag skulle få nått sommarjobb först, eller jo först trodde jag det men sedan var det osäkert på grund av chefbytet osv. Men turen vände i tid om jag formulerar mig så, och när jag gick hem i plaskvädret fick jag ytligare ett glatt besked. Deklarationen hade tydligen ploppat ned i brevlådan och jag ska få tillbaka 4000:-

Snacka om turdag alltså. Jag har inte läst mitt horoskop idag men om detta inte är med bland turdagarna i april månad då tror jag inte på de astrologiska prognoserna nå mer.


Ne nu ska jag fortsätta titta på topmodel och sedan säng tidigt och förhoppningsvis så fortsätter min turdag att sätta sina spår i mina drömmar och resten av livet också, skulle inte vara så fel det heller.

image368

Oliver Wendell Holmes once said: Many people die with their music still in them. Too often it is because they are always getting ready to live. Before they know it, time runs out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0