Söder i Centrum

Jag började dagen med en tidig morgonpromenad för att sedan fortsätta dagsljuset på söderskolan med barnen i fokus. Ganska lugnt och skönt har det varit idag faktiskt.
8.orna är på PRAO, vilket betyder att det är svalt i korridorerna. Jag upplever att de är otroligt många på något konstigt sätt och de hörs mest av alla, skönt att slippa de för en vecka.

En annorlunda och intressant grej som hände var väl att åk.9 fick dansa idag och de var fantastiskt duktiga, (de flest). Den äldre herren (den så kallade instruktören) kommer fram till mig, jag hade knappt hunnit stiga innanför dörren och då bjuder han upp mig för att dirigera MIG och visa för eleverna, hur det ska/hur de inte ska dansa med sin partner. Dock var ju jag sämst på foxtrot, vilket jag även fick kommentarer för sedan i korridorerna. Kommer själv ihåg när vi skulle lära oss vals och foxtrot för att sedan visa kunskapen på den så kallade skoldansen där man får träffa, umgås och ha kul med alla 9 klassare från Gävleborg. Eller nått sånt!?

Helt skoj var det kommer jag ihåg, även om det inte låter som så... MEN jag kan nästan lovar er ni kommer gilla det gals & boys även fast ni inte verkade så förtjust i det när vi pladdra idag.


Ne nu ska jag dra mig ut till den härliga, ljumma luften

image410


Kommentarer
Postat av: lisa

fin blogg :)
kika gärna in på min blogg, kram! :)
ha en bra dag förrseten!

2008-04-22 @ 17:15:04
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

och ingen bryr sig

2008-04-22 @ 20:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0