min hårfärg

Här har du produkterna som gör det möjligt

  

Som sagt berättade jag tidigare hur jag har gjort för att få den hårfärgen jag har, men Maria ville att jag skulle berätta mer ingående så här kommer det.


Jag använder mig utav Schwarzkopf serien Natural & Easy den ljusa nr.530 och den som är lite mörkare nr.550


Jag färgar håret på (lortigt hår) det vill säga INTE TVÄTTA håret på 3 dagar för att resultatet blir bättre då. Borsta ut håret ordentligt innan du först har den ljusa hårfärgen nr.530 på topparna inte för mycket hårfärg utan massera lite lätt för att få ett ljusare resultat på topparna. Sedan har du blandat resten av nr.530 och nr.550 i en skål för att massera in ordentligt i hela håret, även topparna. Sen är det bara att vänta och iaktta resultatet, jag höll mitt i 30 minuter. Men sedan kan det bero på vilket hår du har och vilken klass det är på håret, det är kanske inte alls är säkert att du får den hårfärgen som jag fick när du använder dig av den här metoden.

Sen är det bara att skölja med balsamen som du får med i hårfärgerna. Jag brukar aldrig använda schampo vid sköljning av hårfärgen bara balsam, men schampo funkar säkert bra det också, jag vill bara ha den här lena känslan i håret efter tvättningen.

3 dagar efter färgningen använde jag mig utav BLOND spray som finns att köpa i de flesta affärerna. Vilket jag har hört inte alls är bra att använda i håret, sliter oerhört mycket på det, men det skiter jag FAKTISKT i. Jag älskar den här stranddoften efter att jag sprayat några sprut på önskade områden där jag vill att håret ska bli någon nyans ljusare, sen fönar du håret för att få ett glansigare och bättre resultat.


Mitt hår är ganska lockigt, jag använder ingen jätte speciell produkt som jag håller mig till hela tiden utan varierar ganska mycket, både schampo, balsam, inpackningar och efter behandlingar. Just nu när sommaren är här och vädret är på topp så brukar jag spraya håret med saltvatten SCANDINAVIAN FORMULA som det heter, för att få den här strävheten i håret som jag får när jag badar i saltvatten under sommaren.


Lycka till nu då!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ditt hår är inge speciellt?

2008-05-29 @ 21:15:15
Postat av: Maria

Åh tack för svaret, verkligen sjysst! jag har haft den sprayen, den är grymt bra och bra visste. ne jag ska försöka med detta snart och bra blir det hoppas jag =) hihi. ha en toppen helg!!

2008-05-29 @ 23:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0