Syslöjdslärare på topp och även kidsen


Idag hade jag bara 3 syslöjds lektioner och den roligaste var den som jag hade med 9e där lektionen inleddes med att 7 elever deltog av 8 möjliga. Dock så började de försvinna 1 efter 1. Och när det var 1 timme kvar av lektionen så var de bara 3 kids kvar. Men 3 ack så trevliga ungdomar vid namnet Hazbia Omerovic, Erik Posett, och Sandra, som var den lugnaste av de alla. Satt vid sin plats och gjorde det hon skulle, jag påstår inte att de 2 unga herrarna var sämre, inte alls, rättare sagt väldigt flitiga och kreativa, Hazbia sydde ihop kroppsdelar av en tomte på en större tyglapp som sedan skulle bli en kudde, och Posett klippte ut olika byggnader, vägar och trottoarer som han sedan sydde på en tyglapp som skulle bli en tavla i framtiden. Dock fick en av eleverna ett lite roligt utbrott, eftersom maskinen hakade upp sig. Undertråden fastnade med nålen i och det gick inte alls att sy, men då skulle man både slå på symaskinen, med våld ta bort pressafoten, dra ut spolkapseln så att den flyger åt helvete och bryta av sprättnålen med hjälp av symaskinen fråga mig inte hur, och på vilket sätt men så var det. Och som om det inte var nog med det fick symaskinen sin plats i soptunnan. Bra gjort, helt rätt säger jag, ibland hjälper det med att avreagera sig på föremål som är hårda och förstör ens vardag på nått underligt sätt. Så min telefon åkte upp och det blev kort med en gång.

Sista dagen för mig på skolan imorgon, jag blir nästan ledsen, eller jag blir fan det...


Annars har jag själv suttit hemma och ägnat 5 timmar åt att sy en ny vippkjol och ett mönstrat linne, jag blev ruskigt nöjd och fick dessutom träningsvärk i skuldror och armar men det är vippkjolen och linnet absolut värda.


 

Aja, nu är det sova för min del, ska upp tidigt imorgon
image458

image459

image460


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0