Vi körde en spontan resa till Västerås…


...inga konstigheter alls, bara att följa väg nr.56, köra rakt, gasen i botten och bromsa innan hastighetskamerorna hinner ta ett foto. Dessvärre när vi skulle ta oss hem visade det sig vara betydligt svårare än vad vi trodde, konstigt nog?

Vi gjorde ju inget fel egentligen, vadå vi följde väg nr.56 fast denna gång hamnade vi i Eskilstuna.

Vi hade tydligtvis fortsatt ytterligare söder ut, tänk er paniken när skyltanvisningarna visar norrköping och inte gävle? Stressade, skrattade och hyschade varandra i hop om att finna någon gnutta fokus i våra helt ofokuserade hjärnor. Till slut när vi väl hoppat några hinder (väldigt höga hinder) så var vi tillbaka i Västerås och denna gång tog den rätta avfarten mot vår destination.

Som om det inte vore nog med det lyckas ju jag självklart jag, ALLTID strula till det extra, (man måste ju ha grädde på moset) tappade bort bilnycklarna när vi var på macken och skulle fylla tanken. Dock endast i några få minuter, vilket jag tackar gudarna för. Men dom få minuterna räckte gott och väl, lagom för att pulsen skulle börja arbeta på nytt. MEN ÄSCH, vem bryr sig i själva verket, sååå jävla kul vi hade alltså, fantastiskt skojigt. Ibland behöver man krydda till vardagen och om man inte gör det själv, det enda som behövs är en spontan resa och man vet aldrig vilka kryddor som väntar där. Det tackar vi för! Vad säger ni, ska vi ta en spontan resa till Halmstad nästa gång, vem vet vi kanske hamnar i Köpenhamn?  


Jag har glott film och nu är klockan för, för mycket. Måste sova, opp i ottan ska jag imorgon och kommer inte hem förrän sent sent sent!

Hörs sent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0