konstiga klackar och chai latte


Jag sitter här med en chai latte och drömmer om konstiga klackar. Jag mår inte alls bra, har fruktansvärt ont i halsen och börjar sakta med säkert gå mot krank hållet. Jag har kurerat hela dagen och tagit hand om min hals. Nu dricker jag min sista varma hemmagjorda drink och ska snart bädda ned mig. Imorgon har jag en hel del saker jag måste bestyra.


Här har ni receptet

Till två glas:
3 dl vatten
ca 1 tsk hela kardemummakärnor
ca 1 tsk kanel (eller en kanelstång)
en bit färsk ingefära
2 tsk te
2 tsk honung
2 dl mjölk


Koka vattnet och kryddor i en kastrull med lock, ca 5min. Tillsätt teet och låt det dra i ca 5min. Värm mjöklen försiktigt i en kastrull tills det ryker lite smått, vispa sedan till ett mjukt skum. Sila teet och häll i glas. Smaksätt med honung och häll på mjölken och skeda på skummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0