nått kul



Min sista lediga dag den här veckan, så något kul bör man kunna ställa till med innan allvaret tar över.

Sen så har jag varit skit seg när det gäller kommentarerna, men svarar på dom senaste här och nu.


Postat av: hej!!

Hej.. vad använder du för hårprodukter, schampo+balsam och leave in kräm? och när du plattar/fönar, vad använder du? svara gärna :) kram


Postat av: Emma

Är det en korsett? Vart har du köpt den? Vill ha :D


Postat av: Carmen

Älskar ditt hår! Åhh, jag vill också ha lång, halvlockigt hår, á la dig!


Hej på dig HEJ och CARMEN!

Det sjuka är att jag i princip kommer att säga exakt det som alla andra tjatar om. Tvätta inte håret för ofta var tredje dag typ. Just nu använder jag ett schampo Matrix "so silver" kostar runt 180 spänn om jag minns rätt. Finns att köpa hos massa olika frisörer. Det använder jag för att få bort dom gula färgskiftningarna. Balsamen är oerhört viktig, i princip din bästa vän, jag använder jättemycket balsam MEN ALDRIG I HÅRBOTTEN. Borsta håret endas när det är torrt och då med en träborste inte plast, har du lockigt hår helst med en kam. Gör inpackningar en till två gånger i veckan. En Leave-in kräm som kommer från Redkens Smooth-serie är riktigt bra som även den finns hos frissan att köpa. Men den är ganska dyr. Fönen och plattången är onda mot ditt hår, dom ska du undvika så mycket som möjligt. Jag är jättesvår när det gäller den biten, men då skyddar jag det. Jag använder värmespray från SCANDINAVIAN FORMULA, 100:- mycket bra, luktar gott och den räcker länge också.

Och sen ni som vill ha långt hår. Hår växer ungefär 1 cm i månaden som dom flesta vet, går du till frisören varje-varannan månad och klipper av 3-4 cm så kommer håret inte att bli längre. Så enkelt är det. Mitt tips är att inte klippa det alls. Eller jo om du verkligen inte kan låta bli att göra av med pengar, men endast 1-2cm och då kanske max var femte månad. Säg Hej till hår som gå ned till halva ryggen.

För att verkligen få håret friskt är det jätte viktigt att äta nyttigt och varierat, särskilt b-vitaminer och e-vitaminer är hejare för att få det friska håret du vill ha.

  

Hej Emma!

Korsetten köpte jag för 1 eller 2 år sedan på REA till och med. Tror den kostade 50 spänn eller nått. Men du kan hitta liknande på någon second hand butik tror jag säkert. Åkt till Beyond Retro...

Ne nu ska jag nog ut på en promenad lycka till hörrni


Kommentarer
Postat av: J

Jag har hört att man bara ska kamma/borsta håret när det är blött. Så säger alla frisörer.

2009-01-13 @ 14:15:59
Postat av: Semra

Hej J!

Hm, vad knepigt att dom säger så??

Borsta aldrig håret när det är blött, det är elastiskt och mycket skörare då. Det är det enda jag har fått höra av mina hårfrisörer. Ett torrt hår är dubbelt så starkt. När det är blött ska man väldigt försiktigt försöka reda ut det och sedan låta det handdukstorka.

Ha det bra!

2009-01-13 @ 17:03:05
URL: http://semradedic.blogg.se/
Postat av: Anonym

ditt hår är så vackert!

2009-01-14 @ 22:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0