vi har kul

Det ringer och jag svarar trevligt i telefonen...

Hej välkommen till Telia du talar med Semra, vad kan jag hjälpa till med?
Hallo, jag bahover hjalp! svarar en bestämd, haspig röst med brytning. 
Det slår mig att det kanske kan vara en av dom där busringningarna som vi brukar få in ibland. Men jag inväntar hans funderingar.
Jag kan inte skicka e-post, jag bover hjalp?
Då slår det om, jag tänker att det verkligen är en kund som är i behov av hjälp.
Ja, jag ska hjälpa dig, men det jag undrar är vad du har för e-postklient?
Vaa, vad sager du? Jag har ingen?
Jo men vad har du för outlook, vad heter klienten som du använder där du skickar dina mail?
Nej jag har ingen, men kan du vinka tror jag?
Ursäkta?
Du kan vinka, jag vill se dig vinka?
Ne, jag tror att du har ringt fel faktiskt.
Nej du måste vinka, vinka, SEMRA vinka.
Jag flyttar blicken från datorskärmen upp mot bordet länge bort, där sitter Olle och vinkar och flabbar sönder sig.

SÅååå det är i princip det här killarna på jobbet underhåller sig med när det inte ringer in folk överhuvudtaget.
Jag fick mig ett gott skratt en seg kväll som det har varit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0