TILL VILKEN JÄVLA NYTTA?

jag har läst idag. och egentligen har jag läst precis allting som jag inte bör läsa. långt ifrån vad som krävs för att du ska bli en god lärare i framtiden, jag har hållit mig borta från all kurslitteratur för att jag tycker att den är tråkig, trist, värdelös vid det här laget helt enkelt, får man tycka så? jag är så trött på det här nu. det finns en anledning till varför alkoholister skriver som bäst när de precis hällt i sig sjätte ölen och tar fram ett glas för att fylla på mer whiskey. det finns en anledning till att många av de största kreativa människorna i vår värld, oavsett om de är konstnärer, musiker eller författare tar sitt eget liv. eller att ungdomar fulla av ångest som vill förändra världen då de visar detta genom att demonstrerar och protesterar mot orättvisor här i världen och tror att folk verkligen lyssnar på de. visst de kanske förstår att livet är meningslöst. därför tror de att det ännu finns hopp för vårt liv. men finns det verkligen hopp, vart är vi på väg?

våra liv är meningslösa egentligen och har aldrig varit mer meningslösa än just nu faktiskt, och om DU skulle försvinna eller om JAG skulle försvinna eller om någon ANNAN liten som stor själ på vår jord skulle försvinna, gör det faktiskt ingen jävla skillnad för du glöms bort, det är som att du aldrig ens existerat. någon annan kommer få ditt jobb, din respektive kommer snart skaffa ny älskare, dina föräldrar såg du sist för nästan exakt ett år sedan då ni firade jul ihop så för dem gör det ingen större skillnad, och alla dina vänner har nu för tiden massa med andra vänner som de kan träffa eller facebooka med. och då undrar jag varför finns vi? till vilken nytta? jag var på min mamma grav idag och jag kan inte låta bli att tänka så som jag gör just nu. man kanske till och med gör världen en tjänst genom att inte finnas till, genom att ens missbruk av koldioxiden försvinner för resten av framtidens existens.



Kommentarer
Postat av: J

Djupa tankar damen! De är så himmla klurigt och förrvirrande. Ibland känner man så men samtidigt ska man vara tacksam att man lever och ta vara på den tiden medans man kan. Livet har sina upp och nedgångar och det är just de som gör oss till människor. Man lär sig att uppskatta mer när allting känns mörk!

" The secret of health for both mind and body is not to mourn for the past, worry about the future, or antipicate troubles, but to live in the present moment wisley and earnestly!



Ha de bäst/J

2009-11-30 @ 20:09:11
Postat av: Johanna

Alla har vi våra jobbiga dagar! Fokusera på allt bra i ditt liv istället! Vad tråkigt med din mamma, när dog hon? Alltid tråkigt när människor dör alldeles för tidigt :(

2009-11-30 @ 21:13:15
Postat av: S

A brief candle; both ends burning

An endless mile; a bus wheel turning

A friend to share the lonesome times

A handshake and a sip of wine

So say it loud and let it ring

We are all a part of everything

The future, present and the past

Fly on proud bird

You're free at last.

2009-12-01 @ 10:42:30
Postat av: Anonym.

Jo på ett sätt är det ju så, man glömms bort. Man är inte mycket för världen. Men ändå så kanske man är hela världen för någon person. Man skulle göra livet jobbigt/jobbigare för nära och kära genom att försvinna. Och man vet aldrig vad som händer i framtiden! Kanske blir man något, kanske gör man en förändring, kanske träffar man någon, eller kanske något händer som förändrar hela ens liv.. Det sista som lämnar människan är ju hoppet! Så man får leva på hoppet och sina drömmar när allt annat känns tungt!

2009-12-01 @ 16:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0