ska vi stressa lite?


pic.yvan rodic

Förbaskat stressig morgon har jag haft. Jag vaknade av ett ryck imorse och insåg att klockan var 07.35. Jag hoppade ur sängen och började springa omkring som en yr hörna. In i köket in till badrummet, in på mitt rum, kastade ut alla träningskläderna, drog på mig det som behövdes i ett hafs. Snubblade vidare över de andra kläderna in till köket igen haffade ett äpple och en banan, kastade på mig jackan och hoppade i conversen, slängde ned joggingskorna i väskan och sprang ut till cykeln för att spinna på som en galen dåre i hopp om att hinna på 8.00 bussen från resecentrum. För att sedan när jag väl var framme i gävle springa av bussen och fortsätta att springa till högskolan i hopp om att jag inte ska komma försent till rörelse lektionen som skulle börja 8.30.

Det verkligen finns inget värre än att komma försent.

Och vet ni vad? jag var där precis hal.

Jag sprang över gräsmattan med väskan i ena armen, ett par osnörade converse och en regnjacka som nästan nådde ned till knäna och de som gick bakom mig måste ha trott! Ja jag vet inte vad de lär ha trott! Men det var ingen vacker syn kan jag lova.

Och Dag (våran rörelse lärare) han öppnar lektionen med att säga.
Jag har aldrig förstått mig på folk i Stockholm som kommer rusandes mot tåget när det redan har börjat rulla, i hopp om att de ska hinna kliva på. Dessutom med kaffe i ena handen, bulle i den andra och en väska i armvecket. Dom ser ju inte riktigt kloka ut, det var en dam igår som hade greppat sig fast om tåget när det väl började rulla och hon hängde där alltså några meter innan hon förstod att hon var tvungen att släppa annars skulle det sluta illa för henne. Det är ju helt sinnessjukt vad folk gör för att hinna på tåget, riskerar livet! Själv anser jag att det skulle ha varit betydligt lättare för tanten igår om hon gick 2 minuter tidigare mot tågstationen, eller vad tycker ni elever?
Jag brister ut i skratt efter Dags lilla tal, en riktigt härlig filur det där!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0