Stoccolma in una settimana

 

Det är väl fint med historia, tycker ni inte? Hur vi i böcker kan läsa om hur våra förfäder levde. Vår historia är otroligt viktig och speciellt din alldeles egna. Jag älskar att jag bara via ett klick kan åka tillbaka i tiden här i bloggen och se vad jag hade för kläder för ett halvt eller två år sedan. Och om jag vill läsa om mer specifika händelser, då kan jag ta fram min dagbok och förundras över hur jag upplevde och kände för saker och ting i vissa situationer.

Köp dig en dagbok! En dagbok som du kan plocka fram om några år och läsa om dom här fantastiska sakerna du har upplevt. Där du har skrivit om dom här fantastiska städerna du besökt. Dom här nya människorna du träffade på solsemestern för första och kanske sista gången. Där du i framtiden kan läsa om dom här känslorna som du upplevde när du såg ditt favoritbands spelning eller vad du exakt kände när du satt på det där mysiga fiket i Stockholm på söder med din vän. Eller att du över en sommar bestämde dig att gå från bäcksvart hår till ljusa längder av någon konstig anledning. Där du berättar om alla underbara vänner, dina bästa, fantastiska änglar som gör ditt liv så jävla bra. Alla dom där festerna som spårade som du just nu sitter och skrattar åt tio år senare. Där du har beskrivit den specifika känslan av den där fotbollsmatchen som du spelade som var så jävla viktig och så jävla avgörande för dig och ditt lag. Eller när du spontant flyttade till Stockholm för att bo där i två månader. I den här dagboken skulle du läsa om din resa till Paris där du beskrivit hur du förundrats över att du förstod vad dessa fransmän sa trots att du inte kunde ett ord av det franska språket, men att just dom hade en sådan entusiastisk förmåga att tala med händerna som skulle kunna få en man från en annan planet att förstå vad dom sade. I dagboken skulle du kunna läsa om dom här fina föremålen som du hittade på marknaderna som du starkt förknippar med personer i ditt liv.
Ja ni, i den här dagboken skulle ni skriva om mycket, dagboken skulle bli som era värdefulla handlingar. Arkivera din historia. Nu är det färdigläst. Det är din tur att skriva, din tur att vara författare.

Förresten så åker jag till Stockholm om exakt en vecka, och jag är så glad för det kommer bli sjukt kul då det kommer handla om inget mindre än FÄÄÄSHIOOON. Jag ska träffa en fantastisk modebloggare och känner på mig att det kommer bli grejt. Då det är garanterat något som jag kommer arkivera i min personliga, fina dagbok där finns dom allra finaste minnena samlade. En dagbok som mina barn och barnbarn i framtiden någon gång förhoppningsvis kommer kunna ta del av. Självklart kommer ni få en liten inblick av min dag som alltid. Men det är en vecka kvar tills dess som sagt.



Kommentarer
Postat av: Ida

Riktigt härliga strandbilder!

Jag har försökt skriva dagbok flera gånger, men näe, det funkar inte. Bloggen går däremot bra! :) Och så fotar jag mycket, och det är kanske som de säger, att en bild säger mer än tusen ord ;)

2010-11-30 @ 03:15:17
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: Fani

massa fina bilder och outfits! :)

2010-11-30 @ 16:24:56
URL: http://glikia.blogg.se/
Postat av: eemma

fyy vad snygg du är på alla outfits bilderna.

2010-12-04 @ 17:10:31
URL: http://eemz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0