-JAG ÄLSKAR DIN GLUGG, VART HAR DU KÖPT DEN?


Det var någon i ett tidigare inlägg som hade kommenterat mina tänder. Jag kom över den här bilden och kan inte riktigt låta bli att älska det jag ser. Det är något med den här stora gluggen mellan tänderna jag tycker är riktigt speciell, sjukt charmigt. Men det kanske beror på att jag under nästan hela mitt liv har fått höra alla säga det till mig.
-Har jag lärt mig att tycka att det är charmigt? 
Jag har en stor glugg mellan framtänderna men mina tänder är väldigt raka för övrigt. När jag var liten tjatade jag på min tandläkare varje gång det var dags för tandläkarbesök att jag ville ha tandställning för att justera mina framtänder för jag skämdes så innerligt över dom. Men min tandläkare vägrade låta mig ha skrot i munnen när mina tänder helt enkelt var så perfekta och återigen så charmiga som dom bara kunde bli.


Så här sitter jag nu några år äldre och förstår lite hur alla dessa människor tänkte då. Det är dom små "bristerna" som gör att du står ut lite och inte är en i mängden.

Vad tycker ni om glugg mellan framtänderna?




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Svar: ja, det var dem verkligen!

2010-11-22 @ 07:21:39
URL: http://mellstroom.blogg.se/
Postat av: büsra

älskar fördelen me att det aldig fastnar nåt mellan dom! haha! söto

2010-11-22 @ 11:48:28
Postat av: Emilia

din glugg är söt och du är snygg. älskar din blogg!!

2010-11-22 @ 12:22:31
URL: http://emiliam.blogg.se/
Postat av: sophie

åh så glad jag blir av ditt inlägg! jag har också en liten glugg (http://phiee.blogg.se/images/2010/puss_106128273.jpg). en glugg som jag alltid skämts över att ha. även fast jag alltid fått komplimanger för den, "det är väl för att de tycker synd om mig", tänkte jag och skakade av mig det. det är först nu, när jag är 21 år- som jag faktiskt har börjat le på bild. som jag faktiskt skrattar utan att hålla för munnen. jag har lärt mig att tycka om min glugg. det är något som utmärker just mig, precis som i ditt fall. och det Är charmigt. det är sjukt charmigt.



och du har så rätt när du säger det.

"det är dom små "bristerna" som gör att du står ut lite och inte är en i mängden. "

2010-11-22 @ 12:53:15
URL: http://phiee.blogg.se/
Postat av: Elin

Man ska vara glad över det man har. För det är det som gör en unik. Jag har en tand som är sned som sitter bredvid mina största framtänder (haha roligt det lät). Jag har fått höra EN gång att det är charmigt. Och vad gjorde jag då? Tackade nej till tandställning. Det behövdes inte fler än en person som sa till mig att det var fint. Nu är den ju "jag". Och din glugg är förresten jäkligt snygg. Senast igår hade jag och några vänner en diskussion om glugg. Och jag sa "men jag vill också ha glugg! jag kan ju måla svart så ser det ut som att jag har glugg". Men vet inte hur vackert det skulle bli egentligen... Haha.

2010-11-22 @ 13:52:39
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh. Jag minns att jag hatade min glugg förgäves. En dag när jag var 13 gick jag till tandläkaren för att få den ifylld. Två timmar sedare, mycket blod fattigare men en hel del smärta rikare, och en glugg mindre - förstås, gick jag hemåt. Vaknade upp morgonen efter och var så ivrig för att se resultatet då jag hoppades att svullnaden skulle gått ned. Där stod jag, med den där jävla gluggen igen, och svullnaden tycktes inte ha sjunkit. Fyllnaden hade lossnat under natten och jag hade troligtvis svalt den lilla vita massan, och fan vad jag är glad för det idag!

Jag gillar min glugg. Din också!

2010-11-29 @ 17:06:59
URL: http://bymira.blogspot.com
Postat av: matilda

hade glömt bort hur vacker du är!

hade även glömt hur grym din blogg är!

2010-12-08 @ 22:38:15
URL: http://fashionbible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0